torstai 20. joulukuuta 2018

Jouluiloa laulaen


4U-luokka vieraili hoivakoti Gustavissa laulamassa vanhuksille. 
Oppilaat lauloivat reippaasti monta vanhaa tuttua joululaulua. 
Vanhukset saivat kuulla muun muassa laulut "Kello löi jo viisi, Joulupuu on rakennettu, Joulupukki, Heinillä härkien kaukalon, Jouluyö, juhlayö ja Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu..." 
Yksi oppilaista halusi esittää vanhuksille myös runon.

Oppilaiden halu laulaa vanhuksille ja tuottaa hyvää mieltä synnytti aitoa jouluiloa!

Tonttupajapäivä 2018

1-2-luokkien opet ja ohjaajat halusivat elvyttää tonttupajaperinnettä ja vietimmekin tänään oppilaille niin mieluista tonttupajaa. 1-2-luokkien oppilaat olivat jaettu sikinsokin kuuteen ryhmään. Ryhmillä oli kakkosluokkalaisista veturit eli ryhmänjohtajat. Puolen tunnin välein tonttujuna siirtyi pajasta pajaan. Opettajat ja ohjaajat pysyivät luokkatiloissa ja pyörittivät omaa pajaa aina uudelle ryhmälle. Välillä kävimme pitkällä välkällä ja syömässä tietenkin.









Pajoissa tehtiin mm.
kuusikorttiaskartelu
tähtiaskartelu
jumppasalissa jouluinen telinerata
joululaulupaja
joulusatu- ja perinnepaja
sekä kahoot.



Päivä meni hujauksessa vaikka alkuviikosta taisi alkuopet miettiä, että kuka kumma ehdotti tiimipalaverissa aikuinaan tonttupajaa... : D



Tälläiset ovat kuitenkin ihana yhteinen ponnistus opettajille ja ohjaajille. Oppilaille tämä päivä opettaa yhteistoiminnallisuutta ja ryhmäytymistaidot. Vastuu omasta tekemisestä kehittyvät huimasti. Tullaan myös tutuksi monien oppilaiden, opettajien ja ohjaajien kanssa jotka eivät normaalisti ole juuri omassa luokassa.






tiistai 18. joulukuuta 2018

Leivontapäivä Villa Gerbyyssä

Joulu tulla jolkuttaa ja se tietää sitä, että Villa Gerbyyssä vietetään koulupäivää 2.M-luokan voimin!

Aamunhämärässä hiipi Marjo-open ja Kaija-ohjaajan johdolla 22 pientä tonttua Villa Gerbyyseen leipomaan ja viettämään mukavaa koulupäivää.

Tänä vuonna ei leivottukaan pipareita ja torttuja vaan yhdistettiin ne yhdeksi herkulliseksi joululeivokseksi.



                                                        Tällaisia herkkuja tällä kertaa....



                                                 Näppärästi syntyi sydänherkkuja...

Ja kun koulupäivä kerran on, niin tehtäviäkin piti tehdä. Mutta tällä kertaa sai valita itse, että missä järjestyksessä mitäkin tekee ja paikan, jossa työskentelee.





Välillä käytiin ulkona leikkimässä kirkkistä ja lumileikkejä. Silla aikaa pyttipannu lämpeni mukavasti uunissa. Ja hyvää se kyllä olikin!





Nuin vain humpsahti päivä Villa Gerbyyssä jälleen kerran. Vatsat pullollaan herkuista sai lähteä kotiin tai iltsuun jatkamaan päivää!


                                 Oikein Hyvää Joulua kaikille Länkkäriläisille toivottaa 2.M-luokka!!!

maanantai 17. joulukuuta 2018

Länkkärin pojillekin säbäkultaa!

Länkkärin pojillekin säbäkultaa. 🏆🥇
Matkalla mestaruuteen kaatuivat Isolahti, Onkkari, Keskuskoulu ja Suvilahti. Maalissa Rasmus Kamppinen torjui huikeasti.
Lisäksi joukkueessa pelasivat Jimi Ahlsved, Samuli Keskinen, Oliver Manninen, Eetu Bragge, Oskari Jussila, Onni Hujanen, Rasmus Koivisto, Riku Thölix, Joona Haarala, Juuso Koivisto.
T. Olli Kärki

lauantai 15. joulukuuta 2018

Joulujuhla vuosimallia 2018

Tänään nautimme hienosta esityksistä koulun joulujuhlassa. Tupa oli täynnä oppilaita ja kotiväkeä ja näimme kynttiläkulkueen ja joulurunon, ykkösten tonttuilun, opettajien lauluesityksen ja vitosten näytelmän.
Laihialaisten joulu oli aika nuuka versio! 
Ihana kynttiläesitys kolmosilta
Mitä pienet tontut osaa? Flossata :D 
Vielä muutama koulupäivä ja sitten koittaa ansaittu joululoma! 

torstai 13. joulukuuta 2018

Taidenäyttely koulun kirjastossa!

Lauantain joulujuhla lähestyy ja koulun juhlasali ja Herkkuja alkaa näyttää niin jouluiselta. Ohjelmaharjoitukset käyvät kuumina ja kohta on juhlan aika.
Tervetuloa ihastelemaan myös Alfin taidekerholaisten töitä koulun kirjastossa. Työt ovat upeita ja aiheena Afrikka.
Tervetuloa!



keskiviikko 12. joulukuuta 2018

Sählyturnaus 4-6 luokkalaisille: Kultaa tuli!

Lähdimme koululta 8.30 sählypeleihin Tennis Centerille. Pelasimme 3 peliä päivän aikana. Ensimmäinen peli oli klo.10.15 Nummea vastaan, jonka voitimme 3-2.
Seuraava peli oli klo.10.50 Isolahtea vastaan. Voitimme sen 4-0 ja pääsimme finaaliin.
Pelasimme finaalin klo.11.30. Ottelu oli Hutskia vastaan. Peliajan päätyttyä peli oli 2-2. Jotta saimme tietää voittajan, tuli rankkarikisa. Molemmat joukkueet vetivät 6 vetoa. Saimme 3 maalia ja Hutski sai 2 maalia. Voitimme pelin 5-4 ja saimme kultaa.
Joukkueessa pelasi: Iida, Emma, Emilia L, Jenna 4K, Siiri 5O, Emilia, Ellen, Suvi 5N, Jemina 6A ja Aino ja Senni 6M.
Tekstin kirjoitti Emilia ja Ellen (5N -luokka)