perjantai 8. maaliskuuta 2019

Värit ja numerot haltuun tandemissa!

Tandem- opetuksessa opitaan ja opetetaan sekä suomea että ruotsia. Meidän koulu tekee yhteistyötä Gerby koulun kanssa ja vierailemme vuorotellen kouluilla. Tällä viikolla aiheena oli värit ja numerot.
Tuokion aluksi kerrattiin viime kerran asiat eli tervehtiminen ja nimen sanominen. Sitten keskityimme numeroihin ja väreihin. Kun olimme palauttaneet mieleen nämä, jakaannuimme pieniin ryhmiin jossa pelattiin pelejä.
Kärpäslätkäpelissä yksi ryhmän jäsen sanoi numeron ja muut ryhmäläiset läpsäsivät mahdollisimman nopesti oikeaa numerotyynyä. Se kenen lätkä oli alimpana, sai pisteen. Välillä vaikeutettiin sanomalla pieniä laskuja pelkän numeron sijaa. Ei ollut muuten helppo löytää kaupasta näin talvisaikaan kärpäslätkiä :D

Seuraavassa pelissä tehtiin multilink-palikoista viiden palikan tornit yhden ryhmän jäsenen antaessa ohjeita. Meillä oli käytössä salaiset pussukat joissa jokainen kokosi palikat oikeaan järjestykseen ja vasta lopuksi paljastettiin oliko kaikki rakentaneet oikeanlaisen tornin.

Noppapelissä sovittiin jokaiselle noppaluvulle jumppaliike. Toisella nopalla arvottiin kuinka monta kertaa liikettä tehdään. Tässä saatiin hyvää jumppaa kropille.
Sitten oli vielä yksi piste jossa oli aiheena perinteinen Kim-leikki legopalikoilla. Piti keksiä minkä värinen palikka oli otettu pois.

Oppilaat tykkäsivät peleistä ja kuten kaikki tiedetään pienen kilpailun myötä unohtaa jännittää sanojen sanomista suomeksi tai ruotsiksi. Lupsakka puheensorina täytti hetkessä luokkahuoneen.
Tuokioiden jälkeen lähdimme takaisin omalle koululle ja sanoimme Hej:t Toven porukalle jotka tulivat vastaan meitä kävelyreitillä.
Vi ses snart igen ja kuulemma ens kerralla pitää varata Gerby koululle leikkiaikaa kun siellä on kuulemma niiiiiiin kivoja keinuja ym.
ps. Toven ja Marjon ryhmien väri- ja numerotoiminnoista en muista, mutta ehkä he kommentoivat mitä touhusivat omien ryhmien kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti