Eilen maalasimme liikkuva koulu - hengessä pihaan monenlaisia aktiviteetteja välitunteihin, apip-toimintaan ja ilta-aikaan. Tehotiimissä olivat Basse 6R, Marita ja Osmo.
Tässä valokuvien myötä vinkkiä oman koulun väelle ja samalla muillekin kouluille. Sääntöjä ja pelejä voi kehitellä itse vaikka mitä mutta tässä tulee myös pari vinkkiä...
Tervepata ei esittelyitä kaipaa
Kompassi oikeaan suuntaan
Pikajuoksu: etelä, koilinen...
Pikajuoksu: etelä, koilinen...
Mutkajuoksu tai sama futapallon kanssa tai sokean kuljetus
Kunkkupallo:
KUNKKU
Vähintään neljä osanottajaa sekä yksi pomppiva pallo.
Valitaan Kunkku. Osanottajat seisovat kukin omassa ruudussaan, Kunkku ruudussa 4. Kunkku saa pallon ensimmäiseksi. Kunkku syöttää pallon keskellä kenttää olevaan renkaaseen. Muut pelaajat yrittävät pompottaa palloa eteenpäin johonkin ruutuun. Palloa ei saa ottaa käsiinsä. Sitä ei myöskään saa lyödä omaan ruutuun, eikä se saa pomppia pelikentän ulkopuolelle. Jos joku tekee virheen, kaikkien on siirryttävä myötäpäivään seuraavaan ruutuun. Samoin siirrytään eteenpäin, jos pallo pomppii omaan ruutuun enemmän kuin yhden kerran (kaksoispomppu) ennen kuin se lyödään eteenpäin.
Voidaan myös pelata niin, että kentän ulkopuolella on vuoroaan odottavia pelaajia. Kun joku lyö pallon omaan ruutuunsa, aikaansaa kaksoispompun tai lyö pallon kentän ulkopuolelle, hän siirtyy pois kentältä ja uusi pelaaja tulee tilalle. Jos Kunkku tekee virheen, hänen oikealla puolellaan olevasta pelaajasta tulle Kunkku. Ja peli jatkuu.
Merimiespaini, takajalka viivalle
kiemurajuoksu, hippa, sokean kuljetus
Suomen kartta 12m. koossa:äärirajat ja läänien pääkaupungit .
Tässä on rajattomasti mahdollisuuksia:
Tässä on rajattomasti mahdollisuuksia:
juokse Helsinkiin, Rovaniemelle, Länsi-Suomeen, Ahvenanmaalle,
Suomen rajanaapurit, joka kaupungin kohdalle oppilas ja
esim. Vaasa ja Jyväskylä vaihtaa paikkaa, hippaa rajaa pitkin...
esim. Vaasa ja Jyväskylä vaihtaa paikkaa, hippaa rajaa pitkin...
Tavallisia hyppyruutuja on moniakin
Tässä heitetään esim. käpy numeroon 1. Sitten hypitään yhdellä jalalla 2,3,...
Matkan aikana poimitaan käpy mukaan. Jos onnistuu, niin sitten käpy kohtaan 2 jne.
Pallokoulu: viivalta pallon heitto seinään ja koppi. Jos onnistuu niin
saa siirtyä seuraavalle viivalle. Voidaan tehdä myös pareittain.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti