perjantai 11. tammikuuta 2019

Kääk...koodausta!

Koodaus on tullut uuden opetussuunnitelman myötä vahvasti koulumaailmaan. Onko koodaus pelottavaa, innostavaa, vaikeaa,  hupia, loogista päättelyä, syy-seuraussuhteita....
 Omasta mielestäni kaikkea noita edellisiä..paitsi ei se ole pelottavaa. Toki opettajan tulee miettiä ikäluokalle sopivantasoiset haasteet.
Kakkosluokkalaisten kanssa aloitimme ensin matematiikan oppikirjan tehtävillä. Sitten iPadeillä on hyvä koodausohjelma jossa käydään perusteet läpi askel askeleelta. 
Sitten otimme käyttöön BeeBotit. Kakkosella on uskomaton ilo siitä kun osalla tunneista on open lisäksi erityisope ja ohjaaja. Saimme jaettua oppilaat pienempiin ryhmiin ja toiminnallisuus lisääntyi. 
Antoisinta oli kun toinen parista koodasi haluamansa reitin, toinen tsekkasi koodin, tarvittaessa korjattiin ja sitten testattiin. 
Tällä viikolla aloitimme myös kymmensormijärjestelmän opettelun Näppistaituri-ohjelmalla. 
 Kylläpä oppilaat pääsivät hyvin vauhtiin jo ensimmäisellä tunnilla. Ensi viikolla jatketaan näppäintaitoja ja koodausta...
Hienoa antaa hyödyllisiä taitoja jo kakkosluokalta lähtien. Tuntuu hyvältä valmistaa lapsia tulevaisuuden haasteisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti