Tässä tulee selko-ohjeet Bingeliin.
- Pääset Bingeliin joko Edisonin kautta tai surffaamalla suoraan sivulle: www.bingel.fi
- Länsimetsän koulukoodi on 1065
- opettaja on luonut oppilaille Bingel-tunnukset ja salasanat. Usein tunnus on numero 1-25 ja salasana saattaa olla sama kuin Edisonin muistin helpottamiseksi.
- Kun olet kirjautunut pääset Bingelin aloitusnäyttöön. Täältä näet jos opettaja on antanut sinulle kotitehtäviä, jos käynnissä on haaste tai pääset saarelle tehtäviin.
- Usein menemme tässä kohdassa saareen oikeasta alanurkasta klikkaamalla
- Ylläolevasta kuvasta näet miltä saari näyttää ja oikeasta alakulmasta "vohvelista" saa esiin eri materiaalit. Täältä sitten voi valita yhden ja aloittaa tehtävien teon.
- Kun lopettaa Bingelin uloskirjautuminen tapahtuu oikeastsa ylänurkasta munalukosta.
PLUSSAT:
- Oppilaat ovat innoissaan kun jokaisella on oma hahmonsa. Kun ahkeroi tehtävien parissa, saa palkinnoksi erilaisia vaatteita ym. rekvisiittaa omalle hahmolleen.
- Oppilaat ovat innoissaan kun jokaisella on oma hahmonsa. Kun ahkeroi tehtävien parissa, saa palkinnoksi erilaisia vaatteita ym. rekvisiittaa omalle hahmolleen.
- Tehtävät ovat osuvia koska ovat juuri oppikirjaan liittyviä ja samat hahmot löytyvät täältä.
- Ei haittaa vaikka esim. kakkosilla on Otavan aapinen ja Bingelissä on Apilatien vastaava. Tehtävät toimivat toki oppikirjasta riippumatta.
- haasteet ovat jännittäviä, koska niissä koko luokka pyrkii selvittämään yhteisen pulman.
MIINUKSET:
MIINUKSET:
- maksullinen ja riippuu opettajasta onko materiaalia ostettu
- joskus oppilaat innostuvat enemmän hahmonsa "stailaamisesta" kuin itse opeteltavasta asiasta.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti