keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Tiikerilllä on raidat ja sammakko kurnuttaa.

2T ja 2P jälleen yhdessä, tällä kertaa toiminnallisen äidinkielen parissa. Sosiaalisesta mediasta saimme vinkkiä ja kehuja tämänkaltaisesta kirjoittamisesta. Eläimet valikoituivat sen mukaan mitä iltsusta löytyi ja tehtäväksi otimme jo olemassa olevia liikuntakortteja. Pöydälle oli asettunut sulassa sovussa niin jänis, koira, virtahepo kun dinosauruskin. Jokainen sai valita haluamansa eläimen ja kirjoittaa siitä yhden virkkeen vihkoonsa.


Aikuinen tarkisti yhdessä oppilaan kanssa, onko kirjoittaessa muistanut ison kirjaimen, pisteen, sanavälit, kaksoiskonsonantit ja vokaalit oikein. Oppilaat keskittyivät kirjoittamiseen tosi hyvin ja käsialakin oli erinomaista.


Kirjoittamisen jälkeen sai lähteä etsimään kirjoittamansa eläimen kuvaa ja siihen liittyvää tehtävää. Kun oikea eläin löytyi ja tehtävän sai suoritettua, palattiin taas kirjoittamaan seuraavasta eläimestä.


Samalla tehtävällä oli välillä useampi oppilas, tässä tehdään eläimiä tangram- paloista.


Suurin osa tehtävistä oli joko liikunnallisia tai pieniä rauhoittumisen hetkiä.


Pallon kanssa taiteilu vanteiden sisään ei ollut ihan helppo homma. Oppilaita tekniikan kanssa avusti vahtimestari Osmo.


Tässä yritetään saada hernepussit osumaan kohdilleen laatikoihin ja ämpäreihin.


Pallon kuljetusta vatsan avulla.



Pikkuautolla piti ajaa rata niin että autosta pidettiin kiinni koko ajan samalla kädellä, eikä saanut irrottaa.


Tässä kokeiltiin kuinka ylös käsi ja jalka nousee.




Meillä oli 8 erilaista eläintä ja nopeimmat ehtivät kirjoittaa kaikista kahdeksasta noin reilussa tunnissa. Välillä kävimme välkällä ja taas jatkettiin.


Oppilaat olivat todella motivoituneita, jokainen teki omaa, mutta kuitenkin yhdessä. Eriyttäminen tapahtui kuin itsestään. Toisten virkkeet olivat kahden sanan mittaisia ja osa kirjoitti useamman sanan virkkeitä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti